TMMOB 42. OLAĞAN GENEL KURULU KARARLARI VE YÖNETİM KURULU GÖREV DAĞILIMI

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İstanbul Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

11 Haziran 2012

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’nin 31 Mayıs-3 Haziran 2012 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilen 42. Olağan Genel Kurulu sonucunda alınan kararlar ve 9 Haziran Cumartesi günü gerçekleştirilen ilk toplantıda belirlenen Yönetim Kurulu görev dağılımı aşağıdadır.

TMMOB YÖNETİM KURULU 

Başkan: Mehmet Soğancı (Makina Mühendisleri Odası)
II. Başkan: Züber Akgöl (İnşaat Mühendisleri Odası)
Sayman: Ayşegül Oruçkaptan (Peyzaj Mimarları Odası)
Ali Fahri Özten (Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası) 
H. Can Doğan (Maden Mühendisleri Odası)
Bahattin Şahin (Mimarlar Odası) 
Ayşe Işık Ezer (Şehir Plancıları Odası)

TMMOB 42.OLAĞAN GENEL KURULU‘NDA KABUL EDİLEN KARARLAR

Bilgisayar Mühendisleri Odası‘nın kurulması ile ilgili;

1) TMMOB Bilgisayar Mühendisleri Odası‘nın kurulmasının uygunluğuna,

2) TMMOB Genel Kurulunca Elektrik Mühendisleri Odası‘na üye olması kararlaştırılmış olan Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği, Bilgisayar ve Enformasyon Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği disiplinlerinin Bilgisayar Mühendisleri Odası‘na bağlanmasının uygunluğuna,

Mali İşler ve Bütçe Uygulaması ile ilgili;

1) 41. Dönem içerisinde gerçekleştirilen Oda Saymanları toplantısında alınan kararlar doğrultusunda, Mali İşler ve Bütçe Uygulama Komisyonuna sunulan TMMOB 42. Dönem 1 Nisan 2012-31 Mart 2014 Bütçe Uygulama Esasları Yönetmeliği‘nin ekte sunulduğu şekliyle kabulüne,

2) 42. Dönem TMMOB Genel Kuruluna sunulan dilekçede belirtilen, 01.01.2013 tarihinde uygulamaya geçecek olan yeni Türk Ticaret Kanunu‘nun muhasebe standartları hesap düzenine göre, TMMOB Mali İşler Yönetmeliğinde değişiklik yapılması konusunda yeni seçilecek 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na yetki verilmesine,

Karar 1 Eki :

TMMOB 
42. DÖNEM (01 Nisan 2012 - 31 Mart 2014) 
BÜTÇE UYGULAMA ESASLARI
 YÖNETMELİĞİ

Madde 1- 2012 yılına ait tahmini gelir - gider bütçesi, 2010 ve 2011 yılları gerçekleşen Birlik gelirleri, 2010 - 2011 yılları gerçekleşen Oda gelir bütçeleri, 2012 - 2013 Oda tahmini bütçeleri ve önümüzdeki dönem öngörülen giderler dikkate alınarak denk kılınmış ve 2.445.000,00 TL olarak belirlenmiştir. (Ek:1 2012 yılı tahmini gelir - gider bütçesi)

Madde 2- Odaların Birlik Hissesinin 2012 yılı için 2.265.000,00 TL olması kararlaştırılmıştır. Odaların 2012 yılı Birlik Hisseleri üye başına 2,2538 TL/yıl ve Odalarca yapılacak fevkalade yardımlar faslından da 2011 yılı gelir bütçelerinden yıllık % 0,62 oranında ödeme yapılacak şekilde belirlenmiştir ve ekte tablolaştırılmıştır. (Ek:2: 2012 yılı Odaların Birlik Hissesi)

Madde 3- 2013 yılı için tahmini gelir - gider bütçesi. 01 Nisan 2012 - 31 Mart 2013 tarihleri arasını içeren (ÜFE + TÜFE) / 2 oranına kadar arttırılması için Yönetim Kurulu yetkilidir.

Madde 4- Birlik hissesi aylık eşit olarak tahsil edilecek ve ödemeler her ayın ilk hafta sonuna kadar yapılacaktır. Birlik Genel Sekreterliği Odalarca Birliğe yapılan ödemelerin gerçekleşme durumlarını gösteren tabloları her ay Denetleme Kuruluna ve Odalara gönderecektir.

Madde 5- Birlik Yönetim Kurulu, TMMOB Denetleme Kurulu Raporu‘na bağlı olarak, Birliğe borçlu olan Odalardan bu borçlarının tahsili için ödeme planı isteyecektir. Gerek görülürse, Yönetim Kurulu, Odaların borçlarının tahsili için her üç ayda bir icra işlemlerine başvuracaktır. Birliğe borçlu Odaların borçları bitinceye kadar, taşınmaz alımlarına izin verilmeyecektir. Odalar, Birliğe borçlu Odalar ile ilgili gelişmeleri yakından izlemek ve dayanışmayı sağlamak için, konu özelinde Birlik Yönetim Kuruluna başvurup bilgi alma hakkına sahiptir.

Madde 6- Odalar, TMMOB Ana Yönetmeliği‘nin 46.maddesi gereği 2012 Yılı gerçekleşmiş gelir ve gider bütçelerini ve üye sayılarını ayrıca istenilmesine yol açmadan 01 Mart 2013 tarihine kadar, 2013 Yılı gerçekleşmiş gelir ve gider bütçelerini ve bütçe dönemi sonu itibariyle üye sayılarını 01 Mart 2014 tarihine kadar Birliğe bildireceklerdir.

Madde 7- TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu, mülk ve taşınmaz alımına ve satımına yetkilidir.

Madde 8- Profesyonel yöneticiler, Birlik Genel Sekreteri, Birlik Genel Sekreter Yardımcıları, Danışmanlar ve Teknik Görevliler için Birlik Genel Kurulu‘nu izleyen ilk aybaşından geçerli olmak, bir sonraki Birlik Genel Kurulu‘nun yapıldığı ayın sonunda sona ermek üzere iki yıllık dönem için sözleşme yapılır. Bu sözleşmeli personelin aylıkları 01 Temmuz ve 01 Ocak tarihlerinde 6 aylık sürelerle belirlenir. Sözleşmeli personele aylık ücretinin dışında yılda dört maaş ikramiye ödenir. Sözleşmeli personelin aylık ücretlerinin belirlenmesinde Yönetim Kurulu yetkilidir.

Madde 9- Çalışma döneminde yapılacak Toplu İş Sözleşmesinin Birlik gelir-gider bütçesi dikkate alınarak gerçekleştirilmesi konusunda Yönetim Kurulu yetkilidir.

Madde 10- Çalışma dönemi içerisinde Birlik kasasında en fazla nakit olarak 5.000,00 TL bulunacaktır.

Madde 11- Birlik Başkanı, İkinci Başkanı, Sayman üye ve Genel Sekreter Yönetim Kurulu Kararı olmaksızın 42. Dönem içerisinde 5.000,00 TL‘ye kadar harcama yapabilir. Bu harcamalar zorunlu durumlarda yapılacaktır. Her türlü demirbaş alımında Yönetim Kurulu kararı bulunacaktır.

Madde 12- Genel Kurul Kararları olmayan Odalara, yabancı üye ödenti ve kayıt ücretleri en az miktar olarak, Birlik Genel Kurulu‘nca aşağıdaki miktarlar öngörülmüştür.

                                                          2012 - 2013 Yılı

Yabancı Üye Ödentisi                            150,00 TL/Ay

Yabancı Üye İlk Kayıt Ödentisi               450,00 TL

Madde 13- Bütçe ve Bütçe Uygulama Esasları 01 Nisan 2012 tarihinden geçerli olmak üzere, TMMOB Genel Kurulu‘nun ardından yürürlüğe girer. Birlik Yönetim Kurulu tarafından uygulanır. Her TMMOB Genel Kurul delegesi bu yönetmelik hükümlerinin uygulanıp uygulanmadığını, Odası aracılığıyla izleme hakkına sahiptir.  

Madde 14- Ankara‘da Yenimahalle Belediyesi Başkanlığı‘nca tahsisi yapılan arsa üzerine inşa edilecek olan "TMMOB Öğrenci Evi ve Sosyal Tesisleri" yapımı ile ilgili olarak; yapılacak harcamaların Odalarca Yapılacak Fevkalade Yardımlar kaleminden tahsil edilmesi, Oda paylarının belirlenmesi, inşaatta görevlendirilecek kadroların oluşturulması, bina işletmesi ile ilgili yapılacak her türlü iş-işlem ve sözleşme yapmak için TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu görevli ve yetkilidir.

Madde 15- Çalışma Dönemi için aşağıdaki kadrolar kabul edilmiştir. Dönem içerisinde olası kadro unvanı değişikliği yapılmasında ve kadro sayısının arttırılmasında Yönetim Kurulu yetkilidir.

  1. a) Profesyonel Yönetici ve Süreli Sözleşmeli Personel

Başkan                                    1
Genel Sekreter                         1
Genel Sekreter Yardımcısı         4
Teknik Danışman                      4
Hukuk Danışmanı                      2
Basın Danışmanı                       1
Teknik Görevli                          4

  1. b) Toplu Sözleşmeli Personel

Yayın Görevlisi                       3
Muhasebe Görevlisi                 1
Büro Görevlisi                         6
Kütüphane Görevlisi                1
Hizmetli                                  3

  1. c) Dışarıdan Alınan Hizmet

Mali Müşavir                            1

 

Ek 1: 2012 yılı Tahmini Gelir Gider Bütçesi

Ek 2: 2012 yılı Odalar Birlik Hissesi

Yönetmelikler ile ilgili;

1) TMMOB Disiplin Yönetmeliği‘nin TMMOB 42. Dönem Genel Kurulu tarafından değiştirilen maddelerinin yeni şekli şöyledir;

Madde 2 - Bu Yönetmelik; Türkiye sınırları içinde kamuda ve özel sektörde serbest veya ücretli mesleki etkinlikte bulunan Odalara üye olan ve olmayan tüm mühendis, mimar ve şehir plancılarını kapsar. Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğine bağlı Odalara üye olup da yurtdışında mesleki etkinlik gösteren ve Türkiye‘de bulunan yabancı uyruklu üyeler de bu Yönetmelik kapsamındadırlar.

6235 sayılı Kanunun 33‘üncü maddesi uyarınca Oda üyesi olmak zorunda olmayan meslek mensupları da Odaya kayıtlı meslek mensuplarının ödevleriyle yükümlü olduklarından, bir olay nedeniyle bağlı bulundukları kamu kurumlarınca disiplin soruşturması açılıp açılmaması ya da disiplin cezası alıp almaması bu Yönetmeliğe göre işlem yapılmasını engellemez. Bu durumda ilgiliye ve ilgilinin çalıştığı kuruluşun en üst amirine, mühendis, mimar ve şehir plancılarının tabi olacağı işlem ve alacağı cezalar bildirilir.

Madde 3 - Disiplin cezaları, meslek mensuplarının Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununa, Tüzüğüne ya da Ana Yönetmeliğine, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Genel Kurul kararlarına, ilgili Odanın Tüzüğüne ya da Ana Yönetmeliğine, Genel Kurul kararlarına ya da Yönetmeliklerine aykırı hareketleri görülenlere, meslekle ilgili işlerde gerek kasten gerekse ihmal göstermek suretiyle, maddi ya da manevi zarar oluşturabilecek davranışta bulunanlara, akdettiği sözleşmelere uymayan, meslek şeref ve haysiyetiyle bağdaşmayan hareketleri saptananlara verilir.

Suçların ve cezaların açık olması esastır. Hiç kimseye aynı olaydan ötürü birden fazla disiplin cezası uygulanamaz.

Hakkında kovuşturma açılmış kişi, yöneltilen suçtan dolayı karar kesinleşene kadar Onur Kuruluna sevk edilmiş olmaktan ötürü suçlanamaz ve mesleğini uygulama konusunda herhangi bir kısıtlamaya tabi tutulamaz.

Madde 4 - Disiplin işlerinde yetkili kurullar Oda Onur Kurulları ile Yüksek Onur Kuruludur. Oda Onur Kurullarının yetki alanı Oda ile sınırlıdır. Şubeler üyelerin şikayet dilekçelerini Oda Yönetim kurullarına; Odalar başka Odaları ilgilendiren olayları ilgili Odanın Yönetim Kuruluna iletmekle yükümlüdürler.

(Değişik:RG-9/12/2004-25665) Oda Onur Kurullarınca verilen ağır para, meslek uygulamasının yasaklanması ve Odadan ihraç cezaları Yüksek Onur Kurulunun kararıyla kesinleşir.

Yüksek Onur Kurulunun yetkisinde bulunan işlemler bu Kurul tarafından onaylanmadan kesinleşmez ve Oda kurullarınca uygulamaya konamaz.

Madde 5 - Yüksek Onur Kurulu Birlik Genel Kurulunca delegeler arasından gizli oyla iki yıl için seçilen beş asıl ve beş yedek üyeden oluşur.

(Değişik:RG-9/12/2004-25665) Yüksek Onur Kuruluna aday olabilmek için daha önce Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Yönetim, Denetim, Yüksek Onur Kurullarından ya da Oda Yönetim, Denetim, Onur Kurullarından en az birinde asıl üye olarak görev yapmış olmak ve herhangi bir disiplin cezası almamış olmak zorunludur.

(Değişik:RG-9/12/2004-25665) Yüksek Onur Kurulu, Oda Onur Kurulu kararları ile itirazları belgeler üzerinden inceler ve gerekçe bildirerek onaylar ya da bozar. Kararın bozulması durumunda dosyayı ilgili Odaya iade eder. Oda Onur Kurulu kararında ısrar ettiği takdirde gerekçeli son karar üç ay içinde Yüksek Onur Kurulunca verilir. Yüksek Onur Kurulunca onanan ya da nihai verilen kararlar uygulanmak üzere ilgili odasına gönderilir.

Madde 8 - Para cezalarında uygulanacak cezanın tutarı olayın doğurduğu sonuçlara göre belirlenir.

Para cezası aşağıdaki durumlarda verilir:

  1. a) Meslek mensupları arasında haksız rekabete neden olacak davranışlarda bulunmak,
  2. b) Büro tescili ve tescil yenilemesi gerektiren durumlarda, tescilsiz mesleki etkinliklerde bulunmak, serbest mühendislik ve mimarlık ile ilgili yönetmelik ve talimatlara uymamak,
  3. c) Mesleki denetim uygulamasına aykırı davranmak,
  4. d) Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği ya da Odalarca belirlenmiş asgari ücretin altında ücret almak,
  5. e) Uzmanı olmadığı konularda etkinlik yaparak ya da meslek uygulaması sırasında haksız kazanç sağlayarak üçüncü şahısları zarara uğratmak,
  6. f) (Mülga:RG-28/6/2010-27625)
  7. g) Onur Kuruluna sevkedilen bir üye ile ilgili karar kesinleşmeden bu üyenin haklarını sınırlayarak ilgili üyenin ekonomik zararına neden olmak ya da mesleki itibarını zedelemek,
  8. h) Daha önce yazılı uyarı cezası aldığı halde uyarı gerektiren suçu yinelemek.

Madde 9 - Meslek uygulamasının yasaklanması cezası ilgilinin geçici bir süre için mühendislik ya da mimarlıkla ilgili bir işte çalışma yapmasının yasaklanması ve üyelik haklarının bu süre içinde kullandırılmamasıdır. Yasaklama süresi 15 (onbeş) günden az 6 (altı) aydan çok olamaz. Sürenin verilmesinde asgari süre göz önünde bulundurulur, ancak aynı olaydaki birden fazla etkenin bulunması durumunda ceza ağırlaştırılır. Aynı suçun tekrarı durumunda ceza bu kez iki katı olarak uygulanır.

Meslek uygulamasından yasaklama cezaları aşağıdaki durumlarda verilir:

  1. a) Para cezasıyla cezalandırılmış bir suçu bilinçli olarak yinelemek,
  2. b) (Değişik:RG-28/6/2010-27625) Mesleğini ve görevini kişisel ya da bir grup adına çıkar sağlamak için TMMOB mevzuatına, bilime ve meslek tekniğine aykırı biçimde uygulamak ya da mesleğini ve görevini TMMOB mevzuatına, bilime ve meslek tekniğine aykırı biçimde uygulayarak kamuya, halka, üçüncü şahıslara zarar vermek.
  3. c) Temelsiz suçlamalarla mesleği, meslek mensuplarını ya da Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği, Odalar ya da bunların alt birimlerini kamuoyunda küçük düşürmek ya da etkinliklerini engellemek.

ç) (Ek:RG-28/6/2010-27625) Mühendislik mimarlık disiplinini ilgilendiren projelerde, bir mühendis ya da mimar tarafından ya da sorumluluğunda yapılması gereken, ancak yetkisiz kişilerce yapılan projelere imza atmak ya da attırmak, imzacılık yapmak.

Madde 12 - Disiplin işlemleri soruşturma ve kovuşturma olarak iki bölümdür. Disiplin kovuşturmasına yer olmadığına ya da Onur Kuruluna sevk edilmesine karar verilebilmesi için Oda Yönetim Kurulunca atanmış soruşturmacı tarafından soruşturmanın yapılmış olması gerekir.

Disiplin soruşturma ve kovuşturmalarında ilgiliye, kendisine yöneltilen suçun açık ve yazılı olarak bildirilmesi, yazılı savunmasının istenmesi ve bu savunma için 15 (onbeş) günlük bir süre tanınması zorunludur.

Madde 13 - (Değişik:RG-9/12/2004-25665)

Soruşturmaya; bildirim üzerine ya da Yönetim Kurullarınca resen başlanır.

Disiplin cezasını gerektirecek eylemlerin odaya bildirilmesinden itibaren iki yıl geçmiş ise soruşturma başlatılamaz. Disiplin cezası gerektiren eylem, aynı zamanda genel kanuni bir suç oluşturuyor ve bu suç için, kanun daha uzun bir zaman aşımı süresi koymuş bulunuyorsa, bu zaman aşımı süresi uygulanır ve bu durum soruşturma açılmasında belirtilir.

Madde 16 - (Değişik:RG-9/12/2004-25665)

Oda Yönetim Kurulu, ivedi durumlar dışında bildirimin yapılmasından itibaren en geç iki ay içinde konuyu inceleyerek:

  1. a) Bildirimi soruşturmaya değer görmezse, soruşturma açılmasına yer olmadığına ilişkin kararını bildirimde bulunan tarafa bildirir.
  2. b) Bildirimi soruşturmaya değer gördüğünde ise Yönetim Kurulu, bildirimi inceleyerek bir ya da birkaç Oda üyesini soruşturmacı olarak atar. Soruşturmacı olarak atanan üyenin Oda Onur Kuruluna seçilme yeterliğinde olması gerekir. Soruşturmacının atandığına dair Yönetim Kurulu Kararı bulunmak zorundadır. Soruşturmacı olarak atanan üye görevi kabul etmeyebilir. Eğer bildirimde bulunan kişi aynı zamanda Yönetim Kurulu üyelerinden biri ise bu atama kararında oylamaya katılamaz. Soruşturmacı raporunu hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunar.

Bildirimin Yönetim Kuruluna ulaşmasından itibaren iki ay içinde işlem görmemiş ya da Yönetim Kurulu tarafından ek süre tanınmamış dosyalar Onur Kuruluna aktarılır. Ek süre iki ayı geçemez.

Madde 17 - (Değişik:RG-9/12/2004-25665) Soruşturmacı, hakkında soruşturma açılan kişiye suçlamayı açık ve anlaşılır bir biçimde yazılı ve gizli olarak tebliğ eder ve tebliğinden itibaren onbeş gün içinde yazılı savunma yapmasını ister. Soruşturmacı, hakkında suçlamada bulunulan kişiden savunmasını isterken, soruşturmacı olarak atandığına dair Yönetim Kurulu kararının içeriği hakkında bilgi vermek zorundadır. İlgili kişi haklı gerekçeler göstererek bir ayı geçmemek üzere ek süre isteyebilir. Bu süreler içinde savunmasını vermeyen kişi, savunma hakkından vazgeçmiş sayılır. Gerekli görülen durumlarda suçlanan kişinin sözlü anlatımlarına başvurulur.

Soruşturmacı, kişinin lehinde ve aleyhindeki bütün kanıtları toplamakla yükümlüdür. Bu nedenle olayla ilgili tüm kişilerin ya da kuruluş yöneticilerinin bilgilerine başvurulabilir. Resmi makamlardan belgeler isteyebilir. Soruşturmacı, şikayette bulunulanın lehinde ve aleyhinde olan bütün delilleri, belge, tutanak, dokümanları soruşturma dosyasına ekler ve soruşturma raporunu hazırlar. 

Tanıkların sözlü anlatımlarına, bu anlatımları yazılı tutanağa dönüştürmek koşuluyla başvurabilir.

Soruşturmacının bu amaçla yaptığı tüm yazışmalar GİZLİ kaydı ile yapılır.

Soruşturmacı, suçlanan kişinin savunmasının alınmasından ya da bunun için öngörülen sürenin dolmasından itibaren 20 (yirmi) gün içinde soruşturma dosyasını tamamlayarak Yönetim Kuruluna sunar.

Yönetim Kurulu, soruşturma raporunu eksik görürse, eksikliği uzatmasız en çok 20 (yirmi) gün içinde tamamlatır.

Madde 20 - Yüksek Onur Kurulu aşağıdaki durumlarda toplanır.

  1. a) Yüksek Onur Kurulunun ilk toplantısı, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Genel Kurulu tamamlanıp seçim sonuçlarının açıklanmasını izleyen 30 (otuz) gün içinde yapılır. Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Genel Sekreterliği asıl ve yedek üyelere toplantı tarihini bildirir.

Bir önceki dönemde işlemleri tamamlanmamış dosya olması ve bir önceki dönem Kurulundan yeni dönem Kuruluna seçilen üye olmaması durumunda, bir önceki dönem Kurulundan bir üyenin devreden dosyalarla ilgili bilgi vermek üzere ilk toplantıya katılması sağlanır.

Yüksek Onur Kurulu çalışma dönemi içinde yapacağı diğer toplantıların tarihlerini kendisi belirler.

  1. b) Yüksek Onur Kurulu, Oda Onur Kurullarından gelecek dosyalarla ilgili olarak Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Genel Sekreterliği tarafından ve dosyaların Genel Sekreterliğe ulaşmasından itibaren en geç 30(otuz) gün içinde asıl ve yedekleriyle birlikte toplantıya çağrılır. Asıl üyelerin toplantıya katılmamaları durumunda yedekler aldıkları oy sırası ile asıl üye olarak göreve devam ederler.
  2. c) Toplantılardan üst üste üçüne katılmayan asıl üyenin üyeliği düşer, yerine en çok oy almış yedek üye asıl üye olarak göreve devam eder.

Madde 22 - Yüksek Onur Kurulu aşağıda belirtilen şekillerde toplanır:

 (1) Kurul, kendisine bir ya da birkaç konu verildiğinde, yapacağı ilk toplantıda konuları sonuçlandırıncaya kadar görev yapmak üzere, aralarından bir Başkan ve gerektiği kadar Raportör seçer.

(2) Raportörler ilgili dosya üzerindeki çalışmalarını 15 (onbeş) gün içinde tamamlarlar ve dosya özetini hazırlayarak Yüksek Onur Kurulu toplantısına hazır ederler. Dosya özetlerinde usule uygunluk ve Raportörün görüşü bulunmak zorundadır.

(3) Kurul üye tam sayısı ile toplanır ve kararını oy çokluğu ile alır. Oylarda eşitlik olursa Başkanın tarafı çoğunlukta sayılır.

(4) Kurul kendisine sevkedilen konuları dosya üzerinde inceler ve ilgili ilk toplantıdan itibaren 3 (üç) ay içinde karara bağlar. Alınan karar 15 (onbeş) gün içinde gereği yapılmak üzere Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Genel Sekreterliği tarafından ilgili Oda Yönetim Kuruluna gönderilir.

Madde 24 - Oda Onur Kurulu aşağıdaki durumlarda toplanır:

  1. a) (1) Onur Kurulu, Oda Genel Kurulu tamamlanıp seçim sonuçlarının açıklanmasını izleyen 30 (otuz) gün içinde toplanır. Oda Yönetim Kurulu Sekreter Üyesi tarafından asıl ve yedek üyelere toplantı tarihini bildirilir.

Bir önceki dönemde işlemleri tamamlanmamış dosya olması ve bir önceki dönem Kurulundan yeni dönem Kuruluna seçilen üye olmaması durumunda, bir önceki dönem Kurulundan bir üyenin devreden dosyalarla ilgili bilgi vermek üzere ilk toplantıya katılması sağlanır.

(2) Oda Onur Kurulu çalışma dönemi içinde yapacağı diğer toplantıların tarihlerini kendisi belirler.

  1. b) Oda Onur Kurulu, Oda Yönetim Kurulundan gelecek dosyalarla ya da Oda Yönetim Kurulunun soruşturmaya yer olmadığı kararına karşı itiraz üzerine Oda Yönetim Kurulu tarafından ve Onur Kuruluna sevk kararı ya da bu karara itiraz tarihinden itibaren en geç 10 (on) gün içinde asıl ve yedekleriyle birlikte Oda Yönetim Kurulu Sekreter Üyesi tarafından toplantıya çağrılır. Asıl üyelerin toplantıya katılamamaları durumunda yedekler aldıkları oy sırası ile asıl üye olarak göreve devam ederler.
  2. c) Toplantılardan üst üste üçüne katılmayan asıl üyenin üyeliği düşer, yerine en çok oy almış yedek üye asıl üye olarak göreve devam eder.

Madde 25 - Oda Onur Kurulları aşağıda belirtilen şekillerde toplanırlar:

 (1) Kurul, kendisine bir ya da birkaç konu verildiğinde, yapacağı ilk toplantıda konuları sonuçlandırıncaya kadar görev yapmak üzere, aralarından bir Başkan ve gerektiği kadar Raportör seçer.

(2) Raportörler ilgili dosya üzerindeki çalışmalarını 15 (onbeş) gün içinde tamamlarlar ve dosya özetini hazırlayarak Onur Kurulu toplantısına hazır ederler. Dosya özetlerinde usule uygunluk ve Raportörün görüşü bulunmak zorundadır.

(3) Kurul üye tam sayısı ile toplanır ve kararını oy çokluğu ile alır. Oylarda eşitlik olursa Başkanın tarafı çoğunlukta sayılır.

(4) (Değişik:RG-9/12/2004-25665) Kurul kendisine sevk edilen konuları ilgili ilk toplantıdan itibaren üç ay içinde karara bağlar. Onur Kurulu üç ay içinde karar veremezse, bunu sürenin bitmesinden önce ilgililerin haberdar olabilmesi için gerekçeleriyle birlikte Oda Yönetim Kuruluna bildirmek ve ne zaman karar vereceğini açıklamak zorundadır. İşlenen suçla ilgili konu hakkında ceza davası açılmışsa ve Onur Kurulunun karar vermesinin ceza davasının sonucuna bağlı olduğu durumlarda disiplin soruşturması sürecinde zamanaşımı dava sonuna kadar kesilir.

 

2) TMMOB 42. Dönem Genel Kurulu tarafından TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na verilen görevler şöyledir;

1) Meslekten men cezası almış üyelerin Oda ve TMMOB Yönetim Kurullarına aday olmaması için gerekli değişikliğin yapılmasına karar verildi. Bu hususların TMMOB Disiplin Yönetmeliği ve Ana Yönetmeliğe yansıtılması, Yüksek Onur Kurulu adaylığına ilişkin kısıtların Ana Yönetmeliğe aktarılması hususlarında gerekli çalışmaların yapılarak, TMMOB 43. Genel Kurulun gündemine alınması konusunda TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na görev verilmesine,

2) TMMOB Disiplin Yönetmeliği‘nin genel redaksiyona tabi tutulması, soruşturmacı kavramının açılması, sürelerle ilgili (takvim günü-iş günü) hususlarının netleştirilmesi konularında gerekli çalışmaların yapılması için TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na görev verilmesine,

3) TMMOB 2. ÜMMŞ ve İşsizlik Kurultayının 15 ve 18 sayılı kararlarının Disiplin Yönetmeliği‘ne yansıtılması konusunda gerekli çalışmaların yapılması için TMMOB 42.Dönem Yönetim Kurulu‘na görev verilmesine,

Diğer;

1) Üniversitelerin;

  1. a) Elektronik ve İletişim Mühendisliği Bölümünden mezun olanların Elektrik Mühendisleri Odası‘na,
  2. b) Cevher Hazırlama Mühendisliği Bölümünden mezun olanların Maden Mühendisleri Odası‘na kaydolmalarına,

2) Aşağıdaki önergelerin içeriklerinin birbirlerine benzemesinden dolayı birleştirilerek, önerge konusunda hukuk görüşü alınarak bir sonraki genel kurula sunulmak üzere bir çalışma yapılması konusunda 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "TMMOB delegesi olarak görevlendirme ile gidilen Oda seçimlerinde ya da TMMOB ile ilgili başka görevlerde yaşanacak olan trafik kazası gibi olaylarda resmi bir görevlendirme olmadığı için delege olan kişi tamamı ile güvencesiz ve sahipsiz kalmaktadır. Bu konunun bir görevlendirme yazısı ya da görev sırasında delegelerin sigortalanarak güvence altına alınması gerekliliği"

Önerge: "TMMOB delegesi ve üyelerinin düzenlenen faaliyetlere görevli olarak katılması iş sayılmadığı için başa gelen trafik kazası vb. kötü olaylar iş kazası sayılmadığından elim durumlar ortaya çıkıyor, delege ve üyeler sahipsiz durumda kalabiliyorlar. Bu konuda delegeler için sağlık amaçlı bir düzenleme gerekiyorsa görevli olduğu günlerde sigortalı sayılması ve sahiplenilmesi"

3)  Aşağıdaki önergelerin içeriklerinin birbirine benzemesinden dolayı birleştirilerek,  konu ile ilgili çalışma yapılması konusunda 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Ben %72 bedensel engelli bir peyzaj yüksek mimarıyım. İş bulma konusunda zorluklar yaşadığımdan dolayı Oda üyelik aidatı ödemekte güçlükler yaşamaktayım. Üyesi olduğum TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Genel Kurulu‘nda önergem doğrultusunda engelli üyelerden aidat alınmaması yönünde karar alındı. Bu haktan diğer meslek odalarına üye engelli arkadaşlarımın da yararlanmasının uygun olacağı görüşündeyim. Bu bağlamda TMMOB‘ye bağlı meslek odalarına üye engelli mühendis ve mimarların üye aidatlarından muaf tutulması konusunda karar alınması"

Önerge: "Bilindiği üzere Birliğimiz, diğer sorun alanlarında olduğu gibi engellilik alanına da yönelerek yola koyulmuş ve bu amaçla 24 Aralık 2011 tarihinde TMMOB Engelli Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Çalıştayı gerçekleştirmiştir. Bu adımla başlayan çalışmalar Birliğimiz tarafından başta;

a - Oda merkez ve şubelerinde engelli istihdamına özen göstererek pozitif ayrımcılık uygulamak,

b - İşsiz engelli MMŞP‘den Odalar bazında da aidat almamak ve ücretli düzenlenen etkinliklere ücretsiz katılımını sağlamak,

c - Kamu ve özel sektörde engelli çalıştırma zorunluluğuna uymayan kurumları takip ve deşifre etmek,

d - Devletin engelli rehabilitasyon ve korumalı işyerleri oluşturması ve yaygınlaştırması için baskı gücü oluşturmak, engellinin yaşam, çalışma ve sosyal faaliyet alanındaki engelleri ortadan kaldıracak çalışmalar yapmak için baskı gücü oluşturmak, engelli örgütleri ile iletişim ve güçbirliği etmek ve dayanışmak,

e - TMMOB 42. Yönetim dönemi içerisinde farkındalık ve bilinç yaratmak amacıyla "TMMOB Engelli Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Sempozyumu" düzenlemek,

olmak üzere tüm engellilik alanlarına bilim ve tekniğin birikimini de katarak ve sorun çözücü gücünü aktararak devamlılık arz edecek şekilde yürütülecek faaliyetleri organize etmelidir."

4) Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na komisyon oluşturması için görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Demokratik, eşitlikçi bir ülkede halkların kardeşçe yaşaması için, yaşama geçirilmesi gereken ve aynı zamanda en temel bir insani hak olan anadilde eğitim hakkı anayasal güvenceye alınarak tanınmalı ve uygulama konusunda altyapı çalışmaları desteklenmelidir. Mesleki, demokratik bir kitle örgütü olan TMMOB, bu konuda etkin bir çaba yürütmelidir. Meslek alanlarımızda anadilin kullanılması için ön açacak bir çalışma olarak, çalışmaları devam eden Kürtçe Teknik Terimler Sözlüğüne her türlü desteği vermek üzere 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesini; sözlük çalışmasını TMMOB‘nin bir çalışma haline getirmek üzere TMMOB bünyesinde bir komisyon kurulmasını öneriyoruz"

5) Aşağıdaki önerge konusunda ülkemizde kalıcı barışın egemen kılınması için, halkların kardeşliğinin büyütülerek geliştirilmesi çalışmalarının yürütülmesi için 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Türk ve Kürt halklarının birlikte kurduğu Cumhuriyetin tarihi boyunca geliştirilen tekçi zihniyet, inkar ve imha siyaseti, çok büyük acılara mal olan Kürt sorununu doğurmuştur. Kürt sorununun çözümünde güvenlik eksenli politikaların acıdan başka hiçbir sonuç getirmediği artık anlaşılmıştır. Bu çerçevede devletin askeri ve siyasi operasyonlara son vererek, çözüm için umut yaratan diyalog ve müzakere sürecini yeniden başlatması gerekmektedir. Diyalog ve müzakere süreciyle eşzamanlı olarak çift taraflı ateşkes ortamının sağlanması gerekmektedir. Bu sürecin yeniden ve barışçıl, demokratik yol ve yöntemlerle işletilmesini sağlamak üzere başlatılması için, TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu‘na, bu konuda çalışma yürüten kurumlarla ortaklaşması, kamuoyu oluşturması, konuyu kendi gündeminde tutarak çalışmalar yürütmesi için görev verilmesini; Kürt sorununun demokratik barışçıl yol ve yöntemler ile çözümü konusunda çalışma yürütmek üzere bir çalışma komisyonu kurulmasını öneriyoruz."

6) Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Bilindiği üzere işçi sağlığı ve iş güvenliği konusu multidisipliner bir konu olup, mühendislik bilimleriyle hem doğrudan hem de dolaylı bağları bulunmaktadır.

Yine bilindiği üzere kapitalizmin azami kar güdüsü ve neo-liberal dönemde çıkarılan iş yasaları güvencesiz esnek istihdam ve üretim modelini yerleştirerek işçi sağlığı ve iş güvenliği alanını daha fazla olumsuz bir içerikle belirlemekte, konuyla ilgili yasal düzenlemeler mühendislik, hekimlik hizmetlerini piyasaya açmakta, mühendislik hizmetleri ve odalar devre dışı bırakılmaktadır. Kar hırsıyla örülen, bilimi dışlayan yaşanan süreçte iş cinayetleri artmakta, toplu ölümlerle karşılaşılmaktadır.

Odalarımızın ve TMMOB‘nin önemsediği bu konuyla ilgili; toplumsal duyarlılığı arttırmak, kamuoyunu bilinçlendirmek, siyasi otoriteyi uyarmak amacıyla TMMOB‘nin ilgili hafta içerisinde bir gün belirleyerek her yıl konuya dikkat çekmeye yönelik (örneğin bir veya birkaç odayı görevlendirerek) etkinlik düzenlemesinin bir ihtiyaç olduğunu düşünmekteyiz.

Konuyla ilgili Genel Kurulumuzun TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki vermesini öneriyoruz."

7) Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Yeni oluşacak TMMOB Yönetim Kurulu, kadın örgütlenmesinin güçlenmesi amacı ile TMMOB 2. Kadın Kurultayı‘nda alınan bütün kararların TMMOB‘ye bağlı bütün odalar ve bunlara bağlı bütün şubelerde uygulanmasına yönelik gerekli çalışmaları yürütür."

8) Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "TMMOB milliyetçi dalgaya tavır alır. Sorunun asıl kaynağının devlet ve hükümet olduğunu bir kez daha teyit eder, Çokuluslu bir ülkede ana dilde eğitim hakkını savunur. TMMOB yayınlarını ulusal dillerde de yapmayı hedefler. TBMM‘de onaylanan medeni, siyasi ve ırk ayrımcılığı ile ilişkili uluslararası sözleşmelerdeki çekince ve beyanlarının kaldırılması için gerekli örgütlenme ve mücadele araçlarının oluşturulması için TMMOB 42. Dönem Yönetim Kuruluna görev verilmesini öneriyoruz."

9)  Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Mesleki denetim uygulamalarına yönelik ortak çalışma yapılması, Birliğimize bağlı odalarda uygulamaların tekleştirilmesi için "Ortak Mesleki Denetim Uygulamaları Çalışma ve Esaslarını" belirlemek ve hayata geçirmek üzere yeni seçilecek Yönetim Kurulu‘na bir çalışma grubu kurmasını öneriyoruz."

10) Aşağıdaki önerge konusunda 42. Dönem TMMOB Yönetim Kurulu‘na görev ve yetki verilmesine,

Önerge: "Yeni sermaye birikimi ve devletin yeniden düzenlenmesi sürecinde yığınsal bir işçileşme ve yoksullaşma içinde bulunan mühendis - mimar ve şehir plancıları asıl olarak işçi sınıfı içindeki teknik elemanların bir parçasıdır. Bu gerçekten hareketle 1976 yılında TMMOB‘nin düzenlediği 3. Teknik Elemanlar Kurultayı‘nın ve 1999 yılında Birleşik Metal - İş Sendikası‘nın düzenlediği Teknik Elemanlar ve Sendikalaşma Sempozyumu‘nun deneyimleri ışığında meslek odaları, demokratik kitle örgütleri ve sendikalar ile birlikte 4. Teknik Elemanlar Kurultayı‘nın düzenlenmesi için TMMOB 42. Dönem Yönetim Kurulu‘nun görevlendirilmesini öneriyoruz."