ULAŞIM POLİTİKALARI; MARMARAY VE HAYDARPAŞA

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İstanbul Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

02 Nisan 2012

31 Mart 2012 de MMO Kadıköy Temsilciliği Konferans Salonunda "ULAŞIM POLİTİKALARI; MARMARAY VE HAYDARPAŞA" konulu söyleşi ve kısa film gösterimi yapıldı.

MMO Kadıköy Temsilciliği Başkanı Sani GÜROCAK' ın açılış konuşmasından sonra, BTS İstanbul 1 Nolu Şube Yönetim Kurulu Üyesi Mithat ERCAN tarafından; ülkemizdeki ulaşım politikaları, Türkiye'nin demiryolu hattı tarihi,Marshall yardımlarından sonraki süreç, yıllara paralel olarak demiryollarının, ulaşıma ayrılan kaynaktan aldığı payın azaltılarak karayolu taşımacılığına önem verilmesi, GATS antlaşması ile birlikte 1996 dan sonra ortaya çıkan Booz Allen & Hamilton Raporu ile yaşanan süreçten  söz edildi. CANAC  (İş gücünün dizaynı ve sosyal yapının hazırlanması) olarak adlandırılan bu süreçte;

•         Personel sayısının azaltıldığı;

•         TCDD Meslek Lisesi ve Eğitim Merkezi' nin kapatıldığı;

•         Onlarca atölye, ve istasyonun, dikimevinin kapatıldığı;

•         Temizlik, güvenlik ve gişe hizmetlerinin taşerona devredildiği;

•         Birkaç görevin tek unvanda birleştirildiği;

•          Yol tamiratı ve karlı değil bahanesiyle bir çok trenin seferden kaldırıldığı;

bilgisi verildi.                                                                    

Daha sonra söz alan BTS İstanbul 1 Nolu Şube Başkanı Hasan BEKTAŞ ise;Marmaray ve Haydarpaşa Garının tarihçesinden söz etti: 2003 yılında gar ve çevresini dönüştürme girişiminin, 17 Eylül 2004 yılında 5234 sayılı torba yasanın içine eklenen bir madde ile yasal altyapısının hazırlandığını, Brüksel'de hazırlanan bir proje ile içinde 50 katlı 7 adet gökdelenin bulunduğu Haydarpaşa'nın Manhattan'a benzetildiğini,daha sonra,50 katlı binaların yan yatırılmış şekilde düzenlenerek,Haydarpaşa' nın  Venedik'e benzetildiği bilgisini verdi. 25 Kasım 2011 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi' nin "1/5000 Ölçekli Haydarpaşa Garı ile Kadıköy Meydanı ve Çevresi Koruma Amaçlı "Nazım İmar Planı"nı  onayladığı;buna göre  içinde ticaret ve iş merkezleri, kültür alanları, dört adette dini tesisin olduğu planda Haydarpaşa garının iki katının kültür merkezi, alt katının ise TCDD kullanımında bırakıldığı, bu kararın kamuoyunun tepkisini fazlaca çekmemek adına alındığı bilgisini verdi. İleri ki tarihlerde de İBB Başkanı' nın bir Tv' de garın üç katınında OTEL yapılmak istendiği bilgisini verdiğini belirtti.

Hasan BEKTAŞ; İstanbul'un en büyük sorunu  olan trafikten yola çıkarak Gebze-Halkalı arası  kesintisiz ulaşım fikri ile  "YÜZYILIN PROJESİ MARMARAY" ' ın ortaya atıldığı, yolun Söğütlüçeşme istasyonundan sonra İbrahimağa'dan (Tepe Nautilus'un olduğu kısım) Üsküdar'a doğru dönerek boğazın altından karşıya geçip Haydarpaşa' yı atıl durumda bırakıp, rahatça satılabileceği iddiasında bulundu.

Devam eden Ankara -İstanbul hızlı tren hattının 2013 yılına kadar ancak Köseköy'e kadar geleceği, İstanbul' a yetişemeyeceği, bundan dolayı Köseköy (İzmit)-Gebze çift hattı kapatılmış, eski çift yol iyileştirme çalışması sonucunda da Pendik' e giriş sağlanacaktır. Ancak 2013 yılında İstanbul' a hızlı tren getirildiği yolunda propagandalar devam edecektir. Bu durumda hergün Köseköy-Haydarpaşa arasında yolculuk eden binlerce kişinin maduriyeti söz konusudur.Asıl amacın 2013 de hızlı trenin İstanbul' a gelmesi olan bu çalışmada;yolun  kapanması ile birlikte Adapazarı-İstanbul arası 24 tren seferinin kaldırıldığı bu hattaki günlük yolcu taşıma kapasitesinin ortalama 10.000 kişi olduğu; yolun kapanması ile birlikte çeşitli illerden gelen 26 tren seferinin de kaldırıldığı, bu trenler ile ortalama günde 6.000 yolcu taşındığı, yüzlerce özel hizmet adı altında göreve alınan gişe,temizlik ve güvenlik görevlileri  işten çıkartıldığı,bu yolun  yolcuya kapalı ama bazı büyük fabrika ve tesisin yük taşıması için açık olduğu bilgisi verildi.

Sonuç olarak BEKTAŞ;ulaşımda amacın taşıtları değil insanları taşımak olması gerektiğini, Marmaray projesinin içinde Haydarpaşa Garı' nın olması gektiğini, çünkü Haydarpaşa Garı konum itibarı ile denizle son bulduğu için gelen yolcuların deniz ile irtibatlarının kesilmeyeceğini, İstanbul' un konum itibarı ile doğu-batı ekseninde konumlandığı için ulaşım  planı  doğu-batı yönünde olduğu, uzun mesafelerde kuzey güney yönünde raylı ulaşımın, kısa mesafelerde ise lastik tekerlekli toplu taşım araçları ile sağlanması gerektiğini belirtti.

Daha sonra gösterilen kısa filmde, hattı kesmeden tren seferlerini iptal etmeden tamiratın nasıl gerçekleştirildiği izlendi. Etkinliğe 32 kişi katıldı.